Четвер, 25.04.2024, 19:27
Вітаю Вас Гість | RSS

СКАЛАТСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 146
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Блог

Головна » 2015 » Вересень » 10 » Положення про методичну роботу ПТНЗ
15:43
Положення про методичну роботу ПТНЗ

Розглянуто

на засіданні методичної ради

01.09.2015р.                    

                         Положення про методичну роботу

в професійно-технічному навчальному закладі

1. Загальні положення

     1.1. Методична  робота в  професійно-технічному  навчальномузакладі здійснюється  згідно з Конституцією України[254к/96-ВР],  Законами України "Про освіту" [1060-12],  "Пропрофесійно-технічну освіту" [103/98-ВР], "Про загальну  середнюосвіту" [651-14],  даним Положенням, Статутом  навчальногозакладу, іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти.

     1.2. Методична робота - це заснована на досягненнях науки та передового досвіду система аналітичної, організаційної,діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної,інформаційної  діяльності з метою удосконалення професійноїкомпетентності педагогічних працівників та підвищення ефективностінавчально-виховного процесу.

     1.3. Основні принципи методичної роботи:

     демократизація та гуманізація навчального процесу;

     цільовий підхіддо організації методичної роботи відповіднодо програмних цілей  професійно-технічного закладута напрямківйого діяльності;

     організація роботи з педагогічними кадрами на основіурахування їх потреб  та реального рівня професійноїкомпетентності;

     системність та систематичність;

     науковість;

     оперативність та мобільність;

     прогностичність та випереджувальний характер;

     оптимальне поєднання індивідуальних і колективних форм;

     пріоритет знань та моральних цінностей.

     1.4. Основними завданнями методичної роботи є:

     організаційно-методичне забезпечення програм розвиткупрофесійно-технічного навчального закладу;

     удосконалення змісту,  форм і методів навчання  та  вихованняучнівської молоді, забезпечення єдності, органічного взаємозв'язкузагальноосвітньої та професійної підготовки учнів і слухачів  наоснові принципів гнучкості,   наступності, прогностичності,ступеневого характеру професійно-технічної освіти;

     розвиток педагогічної та професійноїмайстерностіпедагогічних  працівників, їх загальної культури,створеннямотивації і умов для професійного вдосконалення;

     інформаційне забезпечення педагогічних працівників з  проблемосвіти,  педагогіки, психології, інформування про досягнення наукиі техніки, передового педагогічного та виробничого досвідів;

     організаційно-методична допомога у розвитку педагогічноїтворчості, експериментально-дослідницькій  роботі, впровадженнірезультатів наукових досліджень,  передового досвіду, педагогічнихтехнологій тощо;

     створення комплексно-методичного забезпечення предметів іпрофесій,  розробка та видання навчальних, методичних посібників,рекомендацій, наочних засобів навчання;

     забезпечення інтеграції  навчального   процесу,   науки  іпрактики;

     підготовка до атестації педагогічних працівників.

 

2. Організаційна структура методичної роботи

 

     2.1. Структура  методичної роботи складаєтьсяізвзаємопов'язаних та взаємодіючих елементів, які відповідають цілямі  завданням,  що  стоять  перед  професійно-технічним  навчальнимзакладом та втілюються у різних формах, методах і засобах.

     2.2. У професійно-технічному навчальномузакладі здійснюєтьсяколективна та індивідуальна методична робота.

     Основою у виборі форм методичної роботи є різні методидіагностичного вивчення  рівня професійної компетентностіпедагогічних працівників.

     2.3. Колективні форми  методичної  роботи використовуються зметою вироблення єдиного підходу до вирішення певних проблем,обговорення актуальних питань організації навчально-виховногопроцесу, аналізу результатівколективної діяльності, вивчення іпоширення кращого  педагогічного  досвіду,  науково-технічної  тапедагогічної інформації.

     Колективними формами методичної роботи є: педагогічнарада,методичні комісії,  інструктивно-методичні наради,  теоретичні тапрактичні  семінари,  школи  професійної майстерності,  передовогодосвіду, науково-практичні конференції, педагогічні читання тощо.

     2.3.1. Педагогічна рада

     Педагогічна рада - вищий колегіальний органпрофесійно-технічного навчального закладу, який координує питаннянавчально-виховної,  навчально-методичної  і  навчально-виробничоїдіяльності.

     Педагогічна рада визначає основні напрямки і завдання,конкретні  форми роботи педагогічного колективу та приймає рішенняз основних принципових  питань  діяльності професійно-технічногонавчального закладу.

     Головоюпедагогічної ради є директорпрофесійно-технічногонавчального закладу.

     До складу педагогічної ради  входять керівникипрофесійно-технічного навчального закладу, старший майстер,викладачі,  майстри  виробничого навчання, методист, психолог,вихователі, інші працівники професійно-технічного навчальногозакладу, представники громадських установ, роботодавці-замовникикадрів, батьки. Склад педагогічної ради затверджується наказомдиректора професійно-технічного навчального закладу.

     Робота педагогічної ради проводиться відповіднодоплану,який складається,  як правило, на навчальний рік та затверджуєтьсяна першому засіданні педагогічної ради.

     Педагогічна рада скликається не  рідше  одного  разу  на  двамісяці. При необхідності  проводяться позачергові засідання.Педагогічні ради можуть проводитись за нетрадиційними формами:захист інновацій, рада-диспут,  рада-конференція тощо. З питань,які обговорюються, виносяться рішення з  визначенням  термінів івиконавців, а також осіб, що здійснюють контроль за їх виконанням.

     Педагогічна рада має право виносити рішення при наявності  неменше двох третин її членів. Рішення педагогічної ради приймаєтьсябільшістю голосів.  При рівності голосів ухвальним є голос  головипедагогічної ради.  Рішення педагогічної ради вступає в дію тількипісля його затвердження головою ради.

     Організацію роботи  з  виконання   рішень  та  рекомендаційпедагогічної ради здійснює голова ради. З найбільш важливих рішеньпедагогічної  ради  видаються  накази.  Інформація  про результативиконання попередньо прийнятих рішень заслуховується  на  черговихзасіданнях ради. Діловодство педагогічної ради веде секретар, якийобирається з членів ради терміном на навчальний рік та  працює  нагромадських  засадах.  Протоколи  засідань підписуються головою тасекретарем. У протоколі фіксується його  номер,  дата  засідання,кількість  присутніх,  порядок  денний,  короткий  зміст виступів,пропозицій,  зауважень та прийняте рішення. До протоколу додаютьсяматеріали   з   питань,   що  обговорювались.  Протоколи  засіданьпедагогічної ради  зберігаються  у  справах  професійно-технічногонавчального закладу протягом десяти років.

     2.3.2. Методичні  комісії професійно-технічних   навчальнихзакладів

     Методичні комісії створюються при наявності трьох та більшевикладачів, майстрів виробничого навчання певного  предмета(професії) або споріднених предметів (груп професій).

     У випадку,  коли  в професійно-технічному навчальному закладіменше трьох викладачів або майстрів виробничого  навчання  певногопредмета   (професії)  створюються міжпредметні  (міжпрофесійні)циклові комісії. Методичні комісії створюються на навчальний рік іпроводять засідання, як правило, щомісяця.

     Керівництво роботою  методичних  комісій  здійснюють головикомісій,   які   обираються  з  найбільш  досвідчених  викладачів,майстрів виробничого навчання.

     Персональний склад методичних комісій, а також голови комісійзатверджуються наказом директора професійно-технічногонавчальногозакладу на початок навчального року.

     Керівники закладу є членами методичних комісій відповідно  допрофілю їх викладацької діяльності або професії.

     Визначення змісту, форм і методів роботи методичної комісії залежить від конкретних умов роботи професійно-технічногонавчального закладу та здійснюється з урахуванням індивідуальнихможливостей педагогічних працівників.

     План роботи методичної комісії  розробляється  на  навчальнийрік за результатами попередньої діяльності педагогічного колективута на основі аналізу підсумків діагностичного вивчення професійноїкомпетентності педагогічних працівників.

     У необхідних випадках до роботи методичних комісій залучаються працівники наукових установ, вищихнавчальнихзакладів,  загальноосвітніх шкіл, спеціалістипідприємств-замовників кадрів та інші особи.

     Основним змістом роботи методичних комісій є:

     розробка, розгляд робочої навчально-програмної документації,її аналіз, внесення коректив (в обсязі регіонального компонента) унавчальні програми;

     оновлення змісту навчання і виховання, забезпеченнявзаємозв'язку  загальноосвітньої і професійної підготовки учнів таслухачів, внесення відповідних коректив до робочих навчальнихпланів і програм, поурочно тематичних планів;

     вивчення і використання в навчальному процесі новихпедагогічних і виробничих технологій, передового досвіду навчаннята виховання, аналіз результатів цієї роботи;

     проведення роботи з комплексно-методичного  забезпеченнянавчально-виробничого процесузасобами навчання, розробкаметодичних  рекомендацій  з  ефективного  використання дидактичнихматеріалів, створення необхідних засобів навчання тощо;

     аналіз стану і результатів навчально-виробничого танавчально-виховного процесів, якості знань, умінь і навичок учнів,рівня їх вихованості і професійної культури;

     аналіз результатів перевірок професійно-технічногонавчального складу, внутрішнього контролю, розробка пропозицій тарекомендацій з поліпшення викладання окремих навчальних дисциплін;

     організація наставництва, надання допомоги молодимпедагогічним працівникам у підготовці і проведенні уроків,позаурочних заходів, організація взаємовідвідування занять,відкритих уроків та їх обговорення;

     організація та проведення конкурсів,  олімпіад з предметів тапрофесій, семінарів-практикумів, позанавчальних виховних заходівтощо. В роботі методичних  комісій можуть застосовуватись різнінетрадиційні форми:  круглі столи,  діалоги, методичні консиліуми,тренінги тощо.

     На засіданні методичної комісії ведеться  протокол,  в  якомузаписується його  номер,  дата  засідання,  прізвища  присутніх,порядок денний,  стислий зміст виступів, пропозицій, зауважень. Допротоколу додаються матеріали з розглянутих питань.

     2.3.3. Інструктивно-методичні наради проводяться керівникамипрофесійно-технічних навчальних закладів з метою інформуванняпедагогічних працівників, оперативного  вивчення та обговореннянормативних актів,  документів, окремих поточних питань, доведенняконкретних  навчально-виробничих, навчально-виховних завдань, атакож поточного інструктажу педагогічних працівників.

     2.3.4. Проблемні  семінари,  семінари-практикуми, лекторії,школи  передового  досвіду  організовуються з метою поглибленогонавчання найбільш  важливих  питань  навчально-виховного процесу,пропаганди  та  впровадження  конкретного передового досвіду іпроводяться диференційовано залежно від поставлених завдань,складу педагогічних працівників, рівня їх професійноїкомпетентності.

     2.3.5. На  науково-практичних  конференціях  та  педагогічнихчитаннях обговорюються  актуальні  педагогічні  проблеми,  системароботи   кращих  навчальних  закладів,  педагогічних  працівників,заслуховуються доповіді  та  інші  матеріали  з окремих питаньпедагогічної теорії та практики,   підводяться  підсумки  таобговорюються результати експериментальної і дослідницької роботи,яка здійснюється в професійно-технічному навчальному закладі.

     2.4. Індивідуальні форми методичної  роботи  використовуютьсядля задоволення особистих потреб і конкретних запитів педагогічнихпрацівників,  їх вибір  залежить  від  рівня  освіти,  професійноїкомпетентності,  специфіки діяльності,  індивідуальних можливостейта інших характеристик педагогічних працівників.

     Індивідуальними формами методичної роботи є наставництво,консультації, самоосвіта, стажування тощо.

     2.4.1. Самоосвіта керівних та педагогічних працівниківвключає підвищення рівня знань за фахом,  загальної та професійноїкультури,  вивчення  передового  педагогічного  досвіду,  участь унауковій роботі, проведення відкритих уроків, підготовка рефератіві доповідей тощо.

     Самоосвіта єобов'язковим елементом розвитку професійноїкомпетентності педагогічних працівників,  які  вільно  обираютьформи, методи і засоби навчання.

     2.4.2. До  індивідуальних  форм методичної роботи керівників,методиста відноситься  індивідуальна методична допомогапедагогічним  працівникам професійно-технічного   навчальногозакладу, яка включає:

     системне вивчення та аналіз роботи викладачів, майстріввиробничого навчання,  класних керівників,  вихователів та іншихпрацівників;

     надання допомоги педагогічним працівникам у  виборі  форм  таметодів  навчання івиховання учнів,  в  удосконаленні методикипроведення навчальних занять і позаурочних заходів;

     персональне проведення відкритих уроків,  інших  занять,індивідуальних і групових консультацій, надання допомогивикладачам і майстрам виробничого навчання у розробцінавчально-програмної документації (на основі типової), методичнихрекомендацій, дидактичних матеріалів та інших педагогічних засобівнавчання;

     виявлення, вивчення та узагальнення передового досвіду роботипедагогічних працівників;

     надання допомоги у самоосвіті, підготовці доповідей тавиступів на конференціях, педагогічних читаннях, проведенніекспериментально-дослідницької роботи, запровадженні у навчально-виховний процес результатів наукових досліджень,передового педагогічного досвіду, інноваційних технологій.

3. Організація та планування методичної роботи

     3.1. Загальну організацію методичної роботи впрофесійно-технічному навчальному закладі здійснює директор.Безпосереднім організатором методичної  роботи є  методист абозаступник директора,  в обов'язки якого входить організація даноїроботи з педагогічними працівниками.

     Конкретну методичнуроботуз різними категоріями педагогічнихпрацівників відповідно до  специфіки їх діяльності проводятьзаступники директора, старший майстер у межах своїх функцій.

     3.2. В організації методичної  роботи  та  її  плануваннівраховуються     актуальні завдання розвитку системипрофесійно-технічної освіти. Програмні цілі навчальних закладів.

     3.3. Планування методичної роботи - це  система  заходів,  щозабезпечує   її   безперервність, впорядкованість, визначеність,відповідність потребам навчально-виховного процесу та особистимзапитам педагогічних працівників.

     3.4. Реалізації програмних цілей професійно-технічногонавчального  закладу  та методичної роботи сприяє робота за єдиноюнауково-методичною проблемою.

     3.5. Методична  робота  на рік планується на підставі аналізудіяльності педагогічного колективу у вигляді самостійного  розділурічного плану роботи професійно-технічного навчального закладу.

     План методичної роботи розробляється методистом за участюзаступників директора, старшого майстра, обговорюється напедагогічній раді, затверджується директором професійно-технічногонавчального закладу.

     3.6. Виконання плану методичної  роботи  узагальнюються  у звіті,   який методист  подає  директору  професійно-технічногонавчального закладу.

     3.7. З  метою  забезпечення  належних умов для організації тапроведення методичної роботи в  професійно-технічному  навчальномузакладі створюється методичний кабінет.

     Методичний кабінет є центром методичної роботипрофесійно-технічного навчального закладу, де зосереджуютьсяінформаційні, навчально-методичні, нормативні матеріали, матеріаликращого досвіду педагогічних працівників, зразки плануючої тазвітної документації, дидактичних, наочних матеріалів тощо.                                                                                                                             Основними функціями методичного кабінету є:

     створення умов для  підготовки  педагогічних працівників донавчальних занять і позаурочних заходів;

     проведення індивідуальних  та  колективних  форм   методичноїроботи з педагогічними працівниками;

     надання допомоги  педагогічним працівникам і керівникампрофесійно-технічного навчального закладу у роботі з самоосвіти,індивідуальній методичній  роботі,  експериментально-дослідницькійдіяльності;

     узагальнення, пропагування та поширення кращого педагогічногодосвіду;

     інформаційне забезпечення педагогічних працівників з проблемпрофесійної освіти, педагогіки, психології, накопичення ісистематизація методичної інформації.

     3.8. Робота  методичного  кабінету  ведеться під керівництвомметодиста і знаходить відображення в розділі "Методична робота і підвищення   кваліфікації" плану  роботи  професійно-технічногонавчального закладу на рік.

     3.9. Діяльність методичного кабінету передбачає:

     організацію заходів щодопідвищення педагогічної майстерностіпедагогічних  працівників  (семінарів,  шкіл  передового досвіду,лекцій, курсів педагогічного і технічного мінімуму, індивідуальнихі групових консультацій тощо);

     організацію педагогічних  читань і   науково-практичнихконференцій;

     організацію постійно діючих і  тимчасових  виставок з  метоюпоширення  передового  досвіду педагогічних працівників,пропагування результатів науково-дослідницької діяльності, новинокнауково-методичної літератури,  досягнень педагогіки,  психології,техніки і технології;

  ознайомлення педагогічних  працівників з необхідноюперіодичною,  навчальною, методичною літературою для підготовки дозанять,  позаурочних заходів,  виступів, доповідей на педагогічнихчитаннях та конференціях.

     3.10. Оснащення методичного кабінету

     Оснащення і  оформлення  методичного  кабінету  повинностворювати  необхідні умови для ефективної підготовки викладачів імайстрів виробничого навчання до занять  та  позаурочних заходів,індивідуальної методичної роботи і  самоосвіти,  а  також дляпроведення масових методичних заходів.

     Для оперативного використання в методичному кабінетізосереджуються, систематизуються і експонуються  нормативні таінструктивні матеріали, необхідні  для організації  навчальногопроцесу; навчальна документація, педагогічна,  методичналітература, дидактичні матеріали тощо.

4. Права та обов'язки учасників методичної роботи

     4.1. Участь  у методичній роботі є професійним обов'язком длявсіх педагогічних працівників.

     Результативність методичної роботи враховується припроведенні атестації педагогічних працівників і є підставою дляматеріального та морального заохочення.

     4.2. Керівник професійно-технічного навчального закладу, йогозаступники вивчають та аналізують стан методичної роботи, їїрезультативність, створюють умови для підвищення фахового рівняпедагогічних  працівників,  забезпечують  участь всіх педагогічнихпрацівників у методичній роботі.

     4.3. Педагогічні працівники мають право:

     користуватися нормативно-правовою, навчальною танауково-методичною  документацією з питань професійної діяльності,яка  надходить  в  методичний  кабінет і бібліотеку, наявнимдовідково-інформаційним фондом у встановленому порядку;

     використовувати для самоосвіти роботи в бібліотеках та іншихінформаційних центрах "методичний день", який може надаватисяадміністрацією професійно-технічного навчального закладу заподанням методиста (голови методичної комісії);

     брати участь у опитуванні, анкетуванні, надавати пропозиціїадміністрації професійно-технічного навчального закладу  щодоудосконалення змісту методичної роботи;

     виїжджати у  творчі  відрядження  з  метою вивчення та обмінудосвідом роботи;

     звертатись за допомогою до методиста, керівникапрофесійно-технічного  навчального  закладу, його заступників,старшого майстра для вирішення питань підвищення своєї професійноїкомпетентності;

     брати участь  у методичних заходах обласного і державногорівня з  відшкодуванням  витрат  відрядження  за основним  місцемроботи;

     проходити стажування і підвищувати свою кваліфікацію.

   Основними функціями методичного кабінету є:

     створення умов для  підготовки  педагогічних працівників донавчальних занять і позаурочних заходів;

     проведення індивідуальних  та  колективних  форм   методичноїроботи з педагогічними працівниками;

     надання допомоги  педагогічним працівникам і керівникампрофесійно-технічного навчального закладу у роботі з самоосвіти,індивідуальній методичній  роботі,  експериментально-дослідницькійдіяльності;

     узагальнення, пропагування та поширення кращого педагогічногодосвіду;

     інформаційне забезпечення педагогічних працівників з проблемпрофесійної освіти, педагогіки, психології, накопичення ісистематизація методичної інформації.

     3.8. Робота  методичного  кабінету  ведеться під керівництвомметодиста і знаходить відображення в розділі "Методична робота і підвищення   кваліфікації" плану  роботи  професійно-технічногонавчального закладу на рік.

     3.9. Діяльність методичного кабінету передбачає:

     організацію заходів щодопідвищення педагогічної майстерностіпедагогічних  працівників  (семінарів,  шкіл  передового досвіду,лекцій, курсів педагогічного і технічного мінімуму, індивідуальнихі групових консультацій тощо);

     організацію педагогічних  читань і   науково-практичнихконференцій;

     організацію постійно діючих і  тимчасових  виставок з  метоюпоширення  передового  досвіду педагогічних працівників,пропагування результатів науково-дослідницької діяльності, новинокнауково-методичної літератури,  досягнень педагогіки,  психології,техніки і технології;

  ознайомлення педагогічних  працівників з необхідноюперіодичною,  навчальною, методичною літературою для підготовки дозанять,  позаурочних заходів,  виступів, доповідей на педагогічнихчитаннях та конференціях.

     3.10. Оснащення методичного кабінету

     Оснащення і  оформлення  методичного  кабінету  повинностворювати  необхідні умови для ефективної підготовки викладачів імайстрів виробничого навчання до занять  та  позаурочних заходів,індивідуальної методичної роботи і  самоосвіти,  а  також дляпроведення масових методичних заходів.

     Для оперативного використання в методичному кабінетізосереджуються, систематизуються і експонуються  нормативні таінструктивні матеріали, необхідні  для організації  навчальногопроцесу; навчальна документація, педагогічна,  методичналітература, дидактичні матеріали тощо.

4. Права та обов'язки учасників методичної роботи

     4.1. Участь  у методичній роботі є професійним обов'язком длявсіх педагогічних працівників.

     Результативність методичної роботи враховується припроведенні атестації педагогічних працівників і є підставою дляматеріального та морального заохочення.

     4.2. Керівник професійно-технічного навчального закладу, йогозаступники вивчають та аналізують стан методичної роботи, їїрезультативність, створюють умови для підвищення фахового рівняпедагогічних  працівників,  забезпечують  участь всіх педагогічнихпрацівників у методичній роботі.

     4.3. Педагогічні працівники мають право:

     користуватися нормативно-правовою, навчальною танауково-методичною  документацією з питань професійної діяльності,яка  надходить  в  методичний  кабінет і бібліотеку, наявнимдовідково-інформаційним фондом у встановленому порядку;

     використовувати для самоосвіти роботи в бібліотеках та іншихінформаційних центрах "методичний день", який може надаватисяадміністрацією професійно-технічного навчального закладу заподанням методиста (голови методичної комісії);

     брати участь у опитуванні, анкетуванні, надавати пропозиціїадміністрації професійно-технічного навчального закладу  щодоудосконалення змісту методичної роботи;

     виїжджати у  творчі  відрядження  з  метою вивчення та обмінудосвідом роботи;

     звертатись за допомогою до методиста, керівникапрофесійно-технічного  навчального  закладу, його заступників,старшого майстра для вирішення питань підвищення своєї професійноїкомпетентності;

     брати участь  у методичних заходах обласного і державногорівня з  відшкодуванням  витрат  відрядження  за основним  місцемроботи;

     проходити стажування і підвищувати свою кваліфікацію.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Переглядів: 3458 | Додав: Юрій | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Друзі сайту